Pancarta 12
Pancarta 10
Pancarta 02
Pancarta 05
Pancarta 09
Pancarta 03
Pancarta 08
Pancarta 11
Pancarta 07
Pancarta 01
Pancarta 06
Pancarta 04
Ajuntament
Municipi
Seu electronica
Turisme
NOTÍCIES
El ple ordinari del 28 d'octubre aprova l´ampliació de les delegacions de l´ORGT i l´ordenança de Transparència i Administració Electrònica per donar més facilitats als ciutadans
També van quedar aprovats, entre d´altres punts, el compte general del 2018, el conveni “L´herència del Maresme” i la moció sobre pobresa energètica.

ple 28 octubre 2019Dos dels temes més destacats del ple ordinari celebrat el dilluns 28 d’octubre van ser l’aprovació de l’ampliació de les delegacions de l’ORGT i l’aprovació de l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica. Segons va explicar l’alcaldessa, Rosa Pou, ambdues mesures estan encaminades a donar més facilitats als ciutadans en la gestió dels tràmits. Per exemple, un dels objectius és aconseguir que el cobrament de les taxes es pugui fer directament des de l’Ajuntament de Caldes per evitar desplaçaments als usuaris; també s’incorporen noves mesures en la protecció de dades, i pel que fa a l’aprovació de l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, “la voluntat és acostar-se al ciutadà, millorant l’accessibilitat i la visibilitat de la informació”. Els dos punts es van aprovar per unanimitat.

Seguint l’ordre del dia, el primer dels punts aprovats per unanimitat va ser la fixació dels dies locals festius del 2020 que han quedat establerts en el 8 de setembre i l’11 de desembre.

A continuació es va portar a debat l’aprovació definitiva del Compte General del 2018 que reuneix la liquidació econòmica de l’Ajuntament, ja tractada al ple del 25 de març, i els comptes anuals de Caldes XXI (EPEL) que es poden consultar amb detall en els enllaços que adjuntem al final de la notícia. L’aprovació d’aquest punt es va dur a terme amb 8 vots a favor d’ERC i del PSC, l’abstenció de GdE i 2 vots en contra de JUNTS.

Joaquim Arnó, en nom de JUNTS, va explicar la posició del grup municipal afirmant que al Compte General del 2018 hi ha irregularitats que suposen l’incompliment de la regla de despesa, la llei de contractació i la llei de transparència. Segons el grup municipal, si es comptabilitzen certes despeses, el pressupost tindria un resultat negatiu i caldria fer un pla d’ajustament. Arnó va expressar també el seu desacord en la manera en que l’equip de govern va tractar les seves al•legacions, i va exigir una reunió amb l’equip de govern.

El regidor d’Hisenda, Òscar Baró, va posar-se a disposició per dur a terme la reunió, i va explicar que les al•legacions presentades pel grup de JUNTS van ser desestimades des de Secretaria-Intevenció en considerar-se que les al-legacions estan reservades per als veïns i empreses, ja que els regidors són part implicada i tenen la comissió especial de comptes per demanar el que considerin.

Per la seva banda, des del grup de GdE, Albert Batlle, va exposar que el seu grup no havia estat convocat a la Comissió de Comptes en la que es va comunicar la desestimació de les al-legacions de JUNTS, ni tampoc a la anterior celebrada a l’abril al no tenir grup municipal en aquell moment. D’aquesta manera, al no disposar de la informació necessària per fer l’avaluació correcta, va explicar que el seu grup preferia abstenir-se i també es va demanar la celebració de la reunió amb l’àrea d’Hisenda.

El següent dels punts tractats durant el ple va ser la modificació de crèdit 15/2019, que es va aprovar per 8 vots a favor d’ERC i del PSC i tres abstencions de JUNTS i GdE, i que ha estat de 21.033,70 euros a la baixa respecte a la plaça d’arquitecte que no s’ha aconseguit cobrir, per una banda,  i de l’altra banda, s’ha afegit un suplement de 5.500 euros en la partida d’actes i festes, un de 15.000 euros en els subministraments, i un de 533,70 euros en els esports.
A continuació es va dur a terme el debat sobre el nou conveni “L’Herència del Maresme”, que proposa una col•laboració entre l’Ajuntament de Caldes i el Consell Comarcal per donar a conèixer diferents rutes turístiques pel patrimoni cultural de la comarca del Maresme, entre elles algunes de Caldes. Tots els grups van valorar la proposta de forma positiva i va ser aprovat per unanimitat.

Durant el ple també es van donar a conèixer les xifres anuals de la població, que actualment són de 2.982, 1427 homes i 1555 dones, i en l’àrea de d’urbanisme es va aprovar la numeració de les noves edificacions del carrer Torrenova, que van des del 48 al 72. Els dos punts es van aprovar per unanimitat.

En temes de planificació del personal, s’ha aprovat amb els vots a favor d’ERC i del PSC i les abstencions de JUNTS i GdE, la creació de dues places d’operaris de neteja, un servei que fins ara estava externalitzat. Segons l’alcaldessa, “d’aquesta manera s’aconsegueix un estalvi important, a més de la dignificació del sou dels treballadors”. Dins d’aquest àmbit, el ple també va aprovar per unanimitat l’increment salarial del personal en 0,30.

El darrer dels punts, que es va aprovar per unanimitat, va ser la moció presentada per ERC i JUNTS a la que també es va adherir el PSC, sobre la pobresa energètica i en contra el tall de subministraments a famílies en situació de vulnerabilitat i amb deutes pendents.


En el torn de precs i preguntes, GdE va presentar dues propostes d’acord que havien estat concebudes com a precs en l’agenda del ple, la primera per fer una comissió de comunicació que supervisi els mitjans de comunicació municipals, i la segona demanant una nova licitació per al servei de vigilància i prevenció de les platges. Des d’alcaldia, Rosa Pou ha explicat que es tindrien en compte els dos precs, tot i que, especialment en el segon cas, caldria fer una consulta als tècnics. Albert Batlle, portaveu de GdE, ha explicat, que depèn de com vagin les reunions amb l’equip de govern tornaria a presentar les dues demandes com a mocions.


Notícies relacionades:

L´Ajuntament aprova la liquidació del pressupost 2018 amb un estalvi brut de 733.416,25 [+]

El Consell d´Administració de CALDES XXI (EPEL) presenta la liquidació de l'any 2018 [+]

Informació publicada el 8 de novembre de 2019Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05