Pancarta 09
Pancarta 05
Pancarta 07
Pancarta 06
Pancarta 02
Pancarta 08
Pancarta 03
Pancarta 10
Pancarta 12
Pancarta 04
Pancarta 01
Pancarta 11
Ajuntament
Municipi
Seu electronica
Turisme
NOTÍCIES
L'Ajuntament de Caldes d'Estrac aprova el pressupost del 2020 per 4.788.517,59 euros
L´aprovació es va dur a terme durant la sessió de ple ordinària celebrada el 16 de desembre a la Sala Cultural, on també es van aprovar altres qüestions com el calendari de plens ordinaris

191216_ple_ordEn el ple del 16 de desembre de 2019, el regidor d’Hisenda, Òscar Baró va presentar el pressupost del 2020, que va ser aprovat amb els vots a favor dels 5 regidors d’ERC, 2 del PSC, 2 de JUNTS i un vot en contra del regidor de GdE. L’import total del pressupost és de 4.788.517,59 euros.

El regidor d’Hisenda, Òscar Baró, va explicar que es tracta d’un pressupost molt similar al del 2019, però amb una distribució diferent, adaptada a la organització interna de les regidories que ha variat en aquest nou mandat.

Pel que fa a les despeses, Òscar Baró va oferir una relació de percentatges respecte al total de les operacions de capital del pressupost. Segons aquesta relació, a Hisenda li pertoca un 6,8%, a Serveis Urbans i Administració un 18,6%, a Urbanisme i Habitatge un 6,5%, a Cultura un 3,3%, a Turisme, Comerç, Promoció Econòmica i Termal un 3,6%, a Acció Social un 4,5%, a Esports un 1,7%, a Comunicació i Participació Ciutadana un 1,1%, a Ensenyament un 4,5%, a Salut un 0,1%, a Govern Local un 15,4%, a Serveis Públics i Medi Ambient un 23,7%, a Gent Gran, Polítiques d’Igualtat i Dona un 0,7%, i a Joventut un 0,5%.

Pel que fa als ingressos, el regidor d’Hisenda ha destacat que el rebut de l’IBI pujarà un 3% degut a la regularització cadastral que fa l’estat, i que pujarà el valor cadastral dels immobles en el mateix percentatge. En un exemple pràctic, el regidor va explicar que per a un rebut d’IBI de 400 Euros al 2019, l’any vinent serà de 412 euros.

En la part d’inversions previstes, que sumen un total de 172.550 euros, finançats amb un crèdit de la Diputació sense interessos, Òscar Baró ha explicat que es tractava d’una estimació i que segurament hi haurien més, depenent de com es defineixin les subvencions esperades de les meses de concertació i d’altres que segurament s’acabin concedint, però que encara s’està a l’espera de confirmació.

Entre les inversions previstes en el pressupost, destaquen els 40.000 euros destinats a lamillora del pavelló i els 45.000 euros destinats a les màquines de zona blava.

La totalitat de les primeres inversions previstes són les següents, amb imports en euros: marquesines 8.650, mobiliari 31.000, integració informàtica 20.000, mur de Torrevella 12.000, arranjament del sostre del pavelló 40.000, domassos 1.800, millores en les instal•lacions dels Serveis Socials 3.000, millores al Casal de joves 3.000, bufador elèctric 1.600, bomba d'aigua pel Parc de Can Muntanyà 2.000, millores e les infraestructures de la zona blava 45.000, contenidors brossa 4.500.

El regidor d’Hisenda, Òscar Baró, va destacar que en aquests pressupostos s’ha arribat a un acord, “amb els companys de govern, el PSC, i també amb el grup de JUNTS”. En concret, el regidor va explicar que JUNTS va realitzar un seguit de propostes, totes elles alineades amb les polítiques del govern, i algunes de les quals ja s’han incorporat i d’altres es farà durant l’any vinent mitjançant modificacions de crèdit. El regidor va explicar que es farà una aportació extra als usuaris caldencs de la Fundació Maresme que ja rebien alguna aportació per part de Serveis Socials, i també aportacions per a la resta que encara no ho feien. També, s’ha adquirit el compromís de treballar conjuntament amb JUNTS en el manteniment de les instal-lacions eòliques i tèrmiques en dependències municipals així com a fer-hi inversions en un mínim de 15.000 euros per millorar l’autoconsum. D’altra banda, va explicar la voluntat de treballar plegats per fer realitat al 2020 el pont de la riera del Gorg, que fa tants anys demanen els veïns de la zona. El regidor d’hisenda també es va mostrar obert per col.laborar amb Gent d’Estrac, donant continuïtat als oferiments anteriors.

Des del PSC, Miquel González, va valorar positivament el fet de poder comptar amb el suport de JUNTS per al pressupost, i va destacar que és un pressupost en el que les inversions poden variar si arriben més ingressos, “cal tenir en compte de que estem aprovant un 80% del pressupost”, va afirmar.

Al seu torn, el representant de JUNTS, Joaquim Arnó, va mostrar la seva satisfacció pel fet de que s’hagin acceptat les aportacions de JUNTS basades en l’àmbit mediambiental, referint-se, per exemple, al manteniment de les instal•lacions eòliques i al Pla d’Acció d’Energies Sostenibles.

Albert Batlle, de GdE, va explicar que el seu seria un “vot crític”. Segons el regidor, “no ens sembla necessari fer un increment de l’IBI. Creiem que es poden acomplir totes les accions que es proposa dur a terme l’equip de govern sense que això afecti a la butxaca del ciutadà”. Batlle, va posar d’exemple l’increment en l’apartat d’informàtica, en urbanisme i en el suport jurídic, que van ser rebatudes pel regidor d’Hisenda Òscar Baró. El regidor va explicar que hi ha un sistema informàtic realment deteriorat, i en quant a les despeses jurídiques, va explicar que fins i tot eren inferiors a les de l’any passat.

El regidor d’Urbanisme, Miquel González, també va replicar les afirmacions de GdE i va afirmar que baixar els ingressos en el manteniment dels edificis suposa que a llarg termini es produeixen conseqüències difícils de solucionar.

A més de l’aprovació del pressupost, durant la mateixa sessió ordinària es va procedir a l’aprovació de les actes de les sessions anteriors per unanimitat, al calendari de plens ordinaris que es celebraran el darrer dilluns cada dos mesos, també per unanimitat; i a la pròrroga del contracte dels mòduls 5 i 6 del Parc Joan Maragall amb SERNAUTA EVENTOS SINGULARES, amb la unanimitat de vots de tots els grups municipals.

El punt número 4, proposava la planificació i ordenació del personal, una tasca que s’ha realitzat des de secretaria amb recursos humans i on també s’han realitzat reunions amb els representants dels treballadors i que ha implicat l’actualització de fitxes, llocs, càrrecs i funcions del personal de l’Ajuntament. El punt va ser aprovat amb els 5 vots a favor d’ERC, els 2 del PSC, les 2 abstencions de JUNTS i l’abstenció de GdE.

Arnó va explicar que l’abstenció del grup de JUNTS es devia a la consideració de que era una tasca pròpia de l’equip de govern on ells no havien intervingut, Batlle, en canvi, va justificar l’abstenció de GdE al•ludint al fet de que no havien tingut oportunitat d’analitzar-ho a fons.

També van ser aprovats per unanimitat els punts 5 i 6 de l’ordre del dia. El primer, era la proposta de modificació de l’Ordenança Municipal reguladora del Soroll i les Vibracions, que fins al moment tenia certes discrepàncies amb l’Ordenança de convivència ciutadana. Amb l’aprovació d’aquest punt s’estableix l’horari de treball per obres els dies feiners de 8 a 21h i dissabtes de 9 a 14h, i no durant tota la setmana com fins al moment, mantenint a més la coherència amb l’Ordenança de convivència ciutadana.

El punt 6 va posar sobre la taula la Modificació de l’Ordenança de Circulació, i s’ha establert que els vehicles de mobilitat particulars, com poden ser patinets, quedin inclosos en el capítol que fa referència a les bicicletes, havent de circular per la calçada, degudament il•luminats durant les hores de poca llum, i a una velocitat màxima de 25km/h.

El darrer dels punts tractats va ser una moció conjunta de JUNTS i ERC en contra del decret llei digital del Govern de l’Estat, que entre d’altres coses facilita el tancament de xarxes socials i webs per raons de seguretat pública i sense ordre judicial. La moció es va aprovar amb els 8 vots favorables d’ERC,  JUNTS, i de GdE; i  1 vot en contra i 1 abstenció del PSC.

Informació publicada el 23 de desembre de 2019Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05