Pancarta 01
Pancarta 02
Pancarta 08
Pancarta 07
Ajuntament
Municipi
Seu electronica
Turisme
NOTÍCIES
Comunicat de l´Equip d´Atenció Bàsica de Sant Andreu de Llavaneres.
El Consultori local de Caldes d´Estrac, de manera temporal i fins a nou avís, romandrà tancat.

informacioSegons el comunicat del 28 de juliol que ha enviat l’Equip d’Atenció Bàsica de Sant Andreu de Llavaneres a l’Ajuntament de Caldes d’Estrac,el Consultori local de Caldes d’Estrac, de manera temporal i fins a nou avís, romandrà tancat.

Aquesta decisió s’ha pres d’acord amb les autoritats sanitàries amb la finalitat d’oferir una millor atenció sanitària a la ciutadania seguint els protocols de seguretat en la situació de pandèmia que estem vivint.

Tal i com s’explica al comunicat, la COVID-19 ha fet necessària una reorganització dins de l’Equip d’Atenció Primària de Sant Andreu de Llavaneres, per tal de, en primer lloc, poder atendre als pacients amb la major seguretat possible i, en segon lloc, concentrar els professionals en equips d’atenció més grans.

D’altra banda, recentment s’ha iniciat el període estival i els professionals comencen un merescut descans, que fa que els efectius també es vegin reduïts.

Des de l’Equip d’Atenció Bàsica de Sant Andreu de Llavaneres es subratlla el fet de que s’ha treballat per mantenir l’assistència, de manera que els usuaris de Caldes d’Estrac han continuat sent atesos al CAP de Llavaneres per un metge de família. D’altra banda, l’atenció domiciliària s’ha reforçat amb la creació d’un equip específic d’atenció a la cronicitat per aquells pacients amb major necessitat i complexitat. Igualment, les professionals de referència continuen fent atenció als domicilis.

Respecte a l’atenció pediàtrica, el comunicat recorda que continua, com en les últimes setmanes, concentrada al Consultori de Sant Vicenç de Montalt.

L’equip d’Atenció Bàsica de Sant Andreu de Llavaneres també posa èmfasi en el fet de que en aquest moment de la pandèmia, a les tasques desenvolupades fins ara, s’ha sumat la detecció precoç dels casos i s’estan realitzant PCR als centres. Això suposa mantenir els protocols de seguretat amb control a l’entrada, separació dels pacients a les sales d’espera, circuit i espai per a l’aïllament dels pacients sospitosos i realització immediata de PCR. Protocols que malauradament no es poden dur a terme als espais de l’actual consultori del municipi.

“I tot això ho fem compaginant l’atenció presencial amb la no presencial (e-consulta, e-mail, telèfon i vídeo-consulta)” afirma el comunicat. A més, dins de l’atenció presencial, es prioritza l’atenció domiciliària per als pacients fràgils i per evitar desplaçaments dels usuaris.

Per tant, davant la situació actual, la voluntat de l’equip és poder reobrir el consultori de Caldes d’Estrac quan finalitzi el període d’estiu “si la situació epidemiològica ho permet i es manté l’activitat com fins ara”, conclou el comunicat.

Formes d’accés a l’atenció sanitària:

L’Equip d’Atenció Bàsica de Sant Andreu de Llavaneres recorda que la col•laboració dels usuaris continua sent molt important per poder oferir el millor servei assistencial. Per això cal continuar utilitzant els canals d’atenció no presencial per a les consultes no urgents. Si l’usuari explica què necessita abans d’anar al CAP, es podrà agilitzar la resposta i evitar desplaçaments innecessaris.

Canals de comunicació per a consultes no urgents:

- Mitjançant el web de programació de visites ics.gencat.cat l’usuari pot descriure quina atenció mèdica o gestió vol fer i el contactaran per telèfon per donar-li resposta. També es pot escriure un mail a llavaneres.sanitat@gencat.cat. O enviar una eConsulta al professional mèdic o infermer a través de La Meva Salut (podeu demanar les claus d’accés a canasalut.gencat.cat/lamevasalut-registre o al 900 053 723).

- Si es prefereix contactar per telèfon, es pot fer al 93 326 89 01, on recolliran la demanda de l’usuari i es coordinaran amb el CAP per donar resposta. També existeix l’opció de trucar directament al centre.

- Amb qualsevol opció, un professional d’atenció primària indicarà a l’usuari si és convenient que es dirigeixi al CAP i programarà visita. O si pot, resoldrà la necessitat de l’usuari sense que aquest s’hagi de desplaçar.

Per a urgències cal trucar al 061.

Informació publicada el 31 de juliol de 2020Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05